Adam, een vreemde vogel in Eastermar

In de zomer van 2019 verbleef er in Eastermar een bijzondere zomergast. Niemand die hem zag behalve ik-zei-de-gek. Alsof ik een denkbeeldig vriendje had, liep ik die hele maand augustus door het dorp met een brutale, rode reiger in mijn ooghoek.
Hoe dat precies zit kun je lezen in de introductie van het digitale boekje dat ik over deze vreemde vogel, Adam genaamd, heb gemaakt.

Adam is een ‘kapsoneslijer’. Hij kwam daarom nog al eens in de problemen; in het dorp én tijdens uitjes naar evenementen in Friesland.
Een aantal dorpsbewoners speelden een rol in de avonturen met Adam, zonder dat ze het zelf wisten. Het is ook een beetje een ode aan de TipToko (VVV-post) op de Komerk geworden.

De avonturen van Adam waren eerder op de Facebookpagina van de Nederlandse urban sketchers gepubliceerd. Het lijkt me een goed idee om Adam nu bij de  Eastermarders en anderen te introduceren.

Maak kennis met Adam en download gratis het boekje in pdf-formaat.

Veel lees- en kijkplezier gewenst!

Met de groeten van Adam.



Reacties