Lesconil

Roadtrip Bretagne 2018, deel 10

We naderen het einde van onze roadtrip. De laatste dagen brengen we door aan de rotskust van Lesconil, aan de zuidkust van Bretagne. Een fijne plek met het strand op 500 meter afstand. ‘s Nachts horen we de branding. Van de camping naar het dorp loop je langs een spectaculaire rotskust. Eenmaal in het dorp is daar de lekkerste bakker van Bretagne. Of misschien van heel Frankrijk! En ze schenken in het plaatselijke café een uitstekende cider op de tap.

De branding is af en toe spectaculair als gevolg van het stormachtige weer van de laatste tijd. In een hoekje uit de wind, achter een groot rotsblok, maak ik één van mijn laatste tekeningen van de vakantie. Ik had me ook verheugd op een dagje schetsen vlakbij, in één van de grootste vissershavens van Frankrijk, namelijk Guilvinec. Maar dat zit er niet in; ik ben die dag niet fit. Gelukkig hebben we de foto’s nog...

Al met al was het een bijzondere trip. De accu is weer opgeladen, we kunnen weer huiswaarts. Zonder haperen brengt de oude Transit ons weer 1200 km terug. Het krijgt een klopje op het stuur, als dank.


Reacties